Våra dagar i ord & bild

Alla inlägg under april 2012

20

Av minela - 30 april 2012 12:41

Om exakt 20 dagar fyller ajla hela 1 år .

 Om 19 dagar är det kalas.

Hon kommer vara så vacker sina nya kläder(klänning ,skor och rosett från H&M )

Har juh tagit kort på henne i dom kläderna men inte ska ni få se vackraste tjejen innan 1års kalaset:)

Jag har juh lagt upp bilder på det vi önskar till Ajla ,vi vill inte ha några leksaker eftersom vi redan har en massa.

Sommar & höst kläder blir bra tycker vi.

här e önskelistan men hittar ni inte detta så får ni alltid köpa vad ni vill detta är mer typ det vi tycker e gulligt .

ÖNSKELISTA


Ang tårta så har vi inte bestämt oss än,vi  vill nog ha en tårta med ajlas bild men jag tror att jag vill åka till princesskonditoriet på norr och kika på deras tårtor ,har hört att dom är bra.

Inbjudningarna är oxå utskickade så alla de som inte kan /vill komma meddela mig i tid :)

Tiden går juh fort  

Ajla min minsting mina fina lilla tjej som nu blir stor!

Visst det är mysigt med bebisar men det är  ju lite jobbigt oxå men jag kommer vekligen sakna bebismys.

Av minela - 30 april 2012 11:29

JA och så var det sista dagen i april ,första maj imorgon  och sommaren närmar sig.

Eftersom sommaren är så kort i Sverige så kommer den va över lika fort som den kom och så har vi tråkiga höst o sedan långa vintern igen. ;)

JA jag vet jag låter så tråkig är negativ men va fan its Reality.

Ikväll ska vi gå till Varbergaparken och titta på majbrasan ,jag tycker det är mysigt och kul när dte är mycket folk tur att sånt ändå inte är varje dag för det pallar jag inte med ,men ibland så :P

Kl 18 skulle majbrasan tändas så vi ska nog då vara på plats ,Arif tycker nog att det är grymt med en STOR BRASA :D  

Av minela - 30 april 2012 10:43

Vilken härlig arbetsdag vi har haft igår i stugan det blev en hel del gjort och det känns så skönt!

Mamma hjälpte mig rensa ogräs där jag har blommorna ,hatar ogräs :S Planterade nya blommor och hoppas  dom tar sig och blommoar i sommar, det borde dom ju göra för det är sånna där LÖKblommor.?!

Är det någon som vet hur dom funkar ,LÖKBLOMMORNA?

Vi flyttade även på Lådorna som vi odlar grönsaker,skördade rödlök,sallad,gurka och tomat.

                                     

 blev ju en hel del kort :D jag tycker att det äör roligare o glo på bilder än långa texter!

Av minela - 28 april 2012 18:36

 

Vi har varit hos en vän och grillat LAMM som ville göra det idag istället för måndag.

Som jag sa i förra inlägget att det är n tradition att grilla  ett helt lamm på 1 maj precis som ni har valborg.

Det bjöds även på efter rätt som bestog av En frukttårta som såg bra ut och smakader gudomligt och den andra var kärleksmumms!

     


Kom hem badade barnen elelr ja Arif  badade med sin far och Ajla badade efteråt mat i magarna och snart skall dom läggas båda två vid 19:30 kommer slockna direkt båda!

Ikväll kommer ju svärfar o hälsar på från bosnien så ahmo och hans bror har nu åkt iväg för att hämta upp honom i Mjölby

Igår hade vi oplanert gått på bosnisk fest det var najs blev lite för många drinkar för min del för när vi kom hem och jag la mig i sängen kändes det som att någon slängde mig på Tivolli snurrade i 200 fick spy lite för att må lite bättre.

USH USH USH! sällan jag har sådana fyllor men det händer.

Nä nu ska jag läsa lite bloggar kolla vädret för imorgon hoppas det bjuds på SOL även imorrn men heslt utan några vindar :P

HA DE.  

Av minela - 27 april 2012 11:17

Jaha då var det fredag och lång helg tror ahmo ska ta ledigt på måndag då det är röddag på tisdag lika bra?! :)

Hoppas på sol och värme i helgen så att vi kan åka ut till stugan o grejja deär ,det ska göras klart det sista som är kvar, måste även grejje lite med grönsakerna det är dax känner jag annars blir det aldrig gjort.

På tisdag är det 1 Maj och enligt våran tradition brukar vi grilla helt lamm men iår orkar vi inte så vi ska bara grilla vanligt o ha det trevligt.

 

Denna bild är från förra våren jag grillar korv ;) höggravid med Ajla :)



Så vad händer idag??



Det är en bra fråga ,just nu vet jag inte känner mig lite seg orkar knappt gå ut med missy men det måste man ändå :)

får se vad Ahmo har för ider när han kommer hem, kanske ska vi städa lite hemma ,för imorrn kommer svärfar igen från Bosnien o hälsar på (trevligt ) ;)


 

Peace & Love ;)

30%

Av minela - 26 april 2012 21:30

Cubus har 30 % tors-söndag på alla varor, så jag köpte 2 linnen och ett par nya solglasögon :)

bild kanske kommer upp imorrn, vete j vrf men att ladda upp bild ikväll segar nåt som inte funkar här på bloggplatsen.

Efter det gick vi till H&M där hittade ahmo en vit skojrta med spets på typ vid kragen när mot axlarna ( bild kommer imorrn)

Provade den den satt bra så den ska jag ha på Ajlas kalas som kommer vara den 19 maj :)

Blev lite handling på willys toapapperet var slut ;D :P

Hem slänge i oss mat ahmo o arif körde hem svärmor o så åkte dom till Ahmos bror och dom är fortfarande inte tillbax.

Ajla sover sedan 20 :30 Missy ligger brevid med ocj jag glor på Revenge!

Älskar den Serien så grym.


Btw så är jag så jäkla förkyld att tårarna ba rinner ,näsan ännu värre.


Imorrn fredag tror jag ska iväg o sola lite när A kommer hem :)

See ya


va tyckte ni om håret :D?

Av minela - 26 april 2012 19:19

Men denna gång och för alltid var jag hos Frisören det svider i plånboken men va fan nöjd blir man o dessutom skadar man inte sitt hår som hemma!

KONSTIGT GÅR EJ ATT ladda upp bilder just nu.... provar senare!

 


 


 

Av minela - 19 april 2012 15:33

Helooo.

ett tag sen lite mtk som händer här hemma bokning av kalas o sånt

Som ni vet fylelr min princessa 1 år 20 maj och vi ska ha kalasLördagen  den 19 maj =)

HELA 1ÅR!!!!

Planering shopping som sker just nu, Vi har även skaffat oss en ny kamer en Sony någonting en systemkamera ,håller på och lär känna den ,ska bli skönt o kunna ha fina bilder på barnen jag och allt annat.


 

Min lilla tjej <3

Vill även skaffa mig photoshop ahmo har hållit på och laddat ner igår men det är så krångligt allt :S ska kanske försöka ta hit någon riktig DATANÖRD :)

Idag har jag varit iväg och köpt klänning till Ajla , skor o sånt tagit även fina bilder men dom får inte inte se förens kalaset :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards